مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 18:552023-06-27اقتصادي

هشدار به دارندگان دستگاه کارت خوان: فرار مالیاتی؛ ممنوع!


مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خطاب به برخی فعالان اقتصادی و اصناف که از کارت خوان استفاده نمی کنند، گفت: تمهیدات قانونی برای فرار مالیاتی اندیشیده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، علی حسین پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، مالیات ستانی در سنوات گذشته را به صورت سنتی توصیف کرد و گفت: در تعیین مالیات مقطوع مشاغل موضوع تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم عمدتاً اتکای دریافت مالیات بر اساس سوابق مؤدی بوده است؛ ولی در سال های اخیر به ویژه در سال 1400 و 1401 با توجه به دسترسی سازمان امور مالیاتی به برخی از بانک های اطلاعاتی توانست در تعیین مالیات مؤدیان استفاده کند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال جاری بر اساس داده هایی از جمله میزان خرید و فروش  اعلامی توسط مؤدیان طرف مقابل، گزارش کارت خوان های بانکی و یا تراکنش های بانکی حساب های تجاری، تعیین مالیات انجام می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد: مبلغ مالیات محاسبه شده بر اساس این اطلاعات به مؤدی پیشنهاد می شود، مشروط به اینکه سقف درآمد مؤدی از مبلغ 67 میلیارد و 200 میلیون ریال تجاوز نکند.

حسین پور در پاسخ به این سؤال که برخی از فعالان اقتصادی و اصناف از کارت خوان استفاده نمی کنند و وجوه مربوطه را از طریق کارت به کارت دریافت می کنند، گفت: بر اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به دارندگان دستگاه کارت خوان: فرار مالیاتی؛ ممنوع!

هشدار به دارندگان دستگاه کارت خوان: فرار مالیاتی؛ ممنوع!