مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 08:152023-06-22اقتصادي

14 هزار هکتار از مزارع گندم دیم کبودراهنگ غیر قابل برداشت است


با توجه به خشکسالی امسال و دچار خسارت شدن اراضی گندم دیم بخش مرکزی، سطحی بالغ بر 14 هزار هکتار از مزارع گندم دیم شهرستان در بخش مرکزی غیر قابل برداشت است.

- ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ گفت: با توجه به خشکسالی امسال و دچار خسارت شدن اراضی گندم دیم بخش مرکزی، سطحی بالغ بر 14 هزار هکتار از مزارع گندم دیم شهرستان در بخش مرکزی غیر قابل برداشت است.

علی سرخوش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سطح زیر کشت مزارع گندم این شهرستان در سال جاری افزون بر 115 هزار هکتار بوده که از این میزان سطح 110 هکتار به سطح زیر کشت گندم دیم و 5000 هکتار به گندم آبی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای سه منطقه بخش مرکزی، سوتپه و شیرین سو بوده که با توجه به کاهش 26 درصدی بارندگی در بخش مرکزی نسبت به میانگین بلند مدت بخشی از مزارع گندم و جو این بخش دچار خسارت شده و حدود 15 تا 20 هزار هکتار از گندم و جو دیم منطقه بخش مرکزی غیرقابل برداشت است.

سرخوش، میزان کاهش بارندگی در بخش گل تپه نسبت به میانگین بلند مدت را 15 درصد و بخش شیرین سو را 8 درصد برشمرد و ادامه داد:در حال حاضر 85 هزار هکتار از مزارع گندم دیم و 5000 هکتار از مزارع گندم آبی شهرستان قابل برداشت بوده و بر اساس پیش بینی از مزارع گندم این شهرستان 80 هزار تن گندم برداشت خواهد شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 هزار هکتار از مزارع گندم دیم کبودراهنگ غیر قابل برداشت است

14 هزار هکتار از مزارع گندم دیم کبودراهنگ غیر قابل برداشت است