مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 10:152023-06-28بين الملل

هشدار البرهان درباره توطئه وجودی علیه سودان و اعلام آتش بس در عید قربان


رییس شورای حاکمیتی سودان ضمن هشدار درباره توطئه ای که علیه بقای سودان وجود دارد، برای روز عید قربان به صورت یک طرفه اعلام آتش بس کرد، همزمان کشورهای غربی در بیانیه مشترکی اقدامات ناقض حقوق در دارفور را محکوم کردند.

- رییس شورای حاکمیتی سودان ضمن هشدار درباره توطئه ای که علیه بقای سودان وجود دارد، برای روز عید قربان به صورت یک طرفه اعلام آتش بس کرد، همزمان کشورهای غربی در بیانیه مشترکی اقدامات ناقض حقوق در دارفور را محکوم کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان در سخنرانی تلویزیونی درباره توطئه وجودی که کشور سودان را تهدید می کند، هشدار داد و از تمامی کسانی که می توانند سلاح به دست بگیرند، خواست برای مقابله با شورشی ها (نیروهای واکنش سریع سودان به فرماندهی حمیدتی) به ارتش ملحق شوند.

همچنین او در این سخنرانی به صورت یک طرفه در روز اول تعطیلات عید قربان یعنی امروز چهارشنبه آتش بس اعلام کرد.

روز سه شنبه نیز محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان به صورت یک طرفه در روز اول تعطیلات عید قربان آتش بس اعلام کرد.

در همین راستا کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و نروژ در بیانیه مشترکی نقض های گسترده حقوق بشر در اقلیم دارفور را محکوم کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار البرهان درباره توطئه وجودی علیه سودان و اعلام آتش بس در عید قربان

هشدار البرهان درباره توطئه وجودی علیه سودان و اعلام آتش بس در عید قربان