مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 10:202023-06-28بين الملل

وعده های 36ساله مسئولان نمک برزخم سردشت/دل مردم هرروز تاول می زند


بیش از سه دهه از جنایت بشری علیه مردم سردشت می گذرد اما این شهر هنوز به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح های شیمیایی دنیا بوی خردل می دهد و مصائب مردم آن به قوت خود باقی است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سکینه اسمی: هفتم تیر سال 1366 رژیم صدام با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد و امروز، با گذشت بیش از سه دهه از این فاجعه انسانی، هنوز شهر سردشت بوی تاول و سرفه های خردل می دهد، بسیاری از ساکنان این شهر، کماکان از مشکلات تنفسی رنج می برند و با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

بلافاصله بعد از بمباران سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح های شیمیایی دنیا 110 نفر از مردم مظلوم و بی دفاع این شهرستان مرزی به شهادت رسیده و هزاران نفر از زنان، کودکان و مردان مظلوم این دیار دچار مصدومیت ناشی از گازهای شیمیایی و سمی شدند مصدومیتی که سه دهه است نه تنها التیام نیافته بلکه هر سال سرباز می زد.

سردشت هنوز بوی خردل می دهد، صدای خس خس سینه ها از کوچه پس کوچه های شهر به گوش می رسد گویی زمان از فرط شرمندگی در همان هفت تیر 66 از حرکت بازمانده است، تیر برای سردشت ماه تلخ خردل است و تاول های چرکی! از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این فاجعه انسانی که از مطالبه اصلی مردم ایران است بگذریم اما کمبود امکانات درمانی مناسب همانند بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده های 36ساله مسئولان نمک برزخم سردشت/دل مردم هرروز تاول می زند

وعده های 36ساله مسئولان نمک برزخم سردشت/دل مردم هرروز تاول می زند