مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 08:102023-06-27سياسي

بیش از 99 درصد از عرصه های ملی حدنگاری شده است


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از 99 درصد از عرصه های ملی حدنگاری شده اند و کمتر از 1 درصدی که باقی مانده مربوط به پرونده هایی بوده که در دستگاه قضایی مطرح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، ایشان 8 راهبرد کلان را برای قوه تبیین کردند که در راهبرد پنجم به موضوع اجرای قانون مربوط به زمین اشاره شده بود و فرمودند که اگر می خواهید جلوی ساحل خواری، جنگل خواری و کوه خواری را بگیرد، قانون مربوط به این اراضی را اجرا کنید.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از 99 درصد از عرصه های ملی حدنگاری شده اند و کمتر از 1 درصدی که باقی مانده مربوط به پرونده هایی است که در دستگاه قضایی مطرح است که با تعیین تکلیف این پرونده ها به حدنگاری صد درصدی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: قانون جامع حدنگار مصوب سال 93 در واقع در راستای تثبیت مالکیت دولت و اشخاص است؛ در ماده 3 قانون جامع حدنگار اشاره شده است که اراضی دولتی و ملی اعم از تالاب ها، جنگل ها و مراتع و حتی جزایر حدنگاری و برای آن ها سند صادر شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: الحمدالله با تلاش شبانه روزی همکاران ما از دو سال گذشته کار با جدیت شروع شد و ما موفق شدیم در پایان خردادماه سال جاری براساس آماری که از بانک کاداستر دریافت کردیم از مساحت 136 میلیون و 552 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، 135 می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 99 درصد از عرصه های ملی حدنگاری شده است

بیش از 99 درصد از عرصه های ملی حدنگاری شده است