مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-11فرهنگي

برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین در «بروجن»


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور در شهرستان بروجن خبر داد و گفت: - پیام احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور در چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره از ساعت 15:30 امروز در شهرستان بروجن آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این جشنواره در روز اختتامیه میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 18 استان در این جشنواره شرکت کرده اند، افزود: قریب به 240 نفر آثار هنری خود را به دبیر خانه ارسال کردند که با پیش داوری و بازبینی صورت گرفته تنها 25 تک نواز و 10 گروه نواز از بین آنان انتخاب شد.

احمدی در ادامه به گستردگی جغرافیایی این جشنواره اشاره و بیان کرد: آواها و ابزار هایی که هنرمندان در این جشنواره استفاده می کنند تماما موسیقی و ابزار بومی ایران و مناطق زاگرس نشین است.

احمدی اضافه کرد: این جشنواره تا کنون 12 دوره اجرا شده است، در طی چهار سال گذشته به دلیل وجود ویروس کرونا این جشنواره در استان برگزار نشد اما خوشبختانه امسال تولد دوباره ای برای این جشنواره رقم خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین در «بروجن»

برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین در «بروجن»