مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:052023-07-11اقتصادي

102 گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل صادر شد


سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: 102 فقره گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در 3 ماهه اول سال جاری در استان اردبیل صادر شده است.

- حسنعلی حسین پور در گفت وگو با در مورد عملکرد سه ماهه اول سال جاری در زمینه صادرات و واردات اظهار کرد: در 3 ماهه گذشته سال جاری تعداد 102 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد، گفت: 26 فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 76 فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: بیشترین اقلام صادراتی در سال جاری شامل خرما، کشمش و روکش ملامینه آغشته بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه های همکار تأیید صلاحیت شده و به مقصد کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

حسین پور ادامه داد: کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

102 گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل صادر شد

102 گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل صادر شد