مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 13:512023-07-22اقتصادي

اولین پیام بشر به فرازمینی ها به حراج گذاشته شد


اولین پیام میان ستاره ای ارسال شده توسط بشر به کیهان به حراج گذاشته می شود و می تواند بین 400 هزار تا 600 هزار دلار به فروش برسد.

- جی پلاس، به نقل از آی ای، یکی از مهم ترین دست سازها در تاریخ اکتشافات فضایی، یک صدای ضبط شده حاوی نسخه اصلی مشهور یک صفحه گرامافون موسوم به گلدن رکورد(Golden Record) است که همراه با کاوشگر وویجر ناسا به فضا رفته است.

اکنون یک نسخه از ضبط اصلی این صفحه، طی روزهای آتی در حراج ساتبیز(Sotheby s) به حراج گذاشته خواهد شد و انتظار می رود به مبلغ 400 هزار تا 600 هزار دلار به فروش برسد.

قبل از پرتاب وویجر 1 و 2 در دهه 1970، کاوشگرهای فضایی پایونیر 10 و 11 هر دو، پلاک های فلزی کوچکی را حمل می کردند که به نوعی شبیه یک کپسول زمان به فضا پرتاب می شدند تا هر گونه حیات فرازمینی احتمالی، در آینده ای دور آنها را پیدا کنند.

تهیه گلدن رکورد در یک دوره 6 ماهه ناسا می گوید که پیام وویجر شامل یک صفحه گرامافون، یک دیسک مسی با روکش طلا به قطر 12 اینچ حاوی صداها و تصاویر انتخاب شده برای به تصویر کشیدن تنوع حیات و فرهنگ روی زمین است.

کمیته ای به ریاست کارل ساگان(Carl Sagan) اخترشناس آمریکایی، محتوای این صفحه را برای ناسا انتخاب کرده است که شامل 115 تصویر و انواع صداهای طبیعی مانند موج دریا، باد، صاعقه، صدای پرندگان، نهنگ ها و حیوانات دیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین پیام بشر به فرازمینی ها به حراج گذاشته شد

اولین پیام بشر به فرازمینی ها به حراج گذاشته شد