مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:002023-06-27اقتصادي

علت گرانی خودرو چیست؛ بورس کالا یا قیمت گذاری دستوری؟


برخی از مسئولان معتقدند علت گرانی خودرو عرضه در بورس کالا بود اما بررسی برخی از محصول خودروساز داخلی نشان می دهد همواره قیمت عرضه آنها در بورس کمتر از قیمت بازار بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر در این گزارش روند قیمتی 8 خودروی پرطرفدار بازار را بررسی شده است که 5 خودرو سال گذشته در بورس معامله شده اند، اما جالب اینجاست که 3 خودرویی که اصلاً در بورس کالا معامله نشده اند نیز با رشد فزاینده قیمت ها مواجه بوده اند که این موضوع نشان می دهد، دلیل رشد قیمت ها را باید از محل دیگری به جز بورس بررسی کرد.

بررسی نمودار قیمتی سه خودروی پژو پارس، 206 تیپ 2 و ساینا نشان می دهد که با وجود اینکه این سه خودرو تاکنون در بورس کالا عرضه و معامله نشده اند اما طی یک سال گذشته با نوسانات بسیاری همراه بوده و با رشد قیمت مواجه شدند.

بررسی روند قیمت بازار پژو پارس نشان می دهد که قیمت بازار این محصول با رشد تقریباً دو برابری مواجه شده و از 370 میلیون تومان در اول مرداد 1401 به 624 میلیون تومان در 29 خرداد ماه امسال رسیده است.

نمودار قیمتی پژو 206 تیپ 2 نیز نشان می دهد که قیمت این محصول هم نسبت به سال گذشته با رشد دو برابری مواجه شده و از 298 میلیون تومان در اول مرداد 1401 به 510 میلیون تومان در 29 خرداد امسال رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت گرانی خودرو چیست؛ بورس کالا یا قیمت گذاری دستوری؟

علت گرانی خودرو چیست؛ بورس کالا یا قیمت گذاری دستوری؟