مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 16:452023-07-19دانش

ساخت تثبیت کننده های زیست تخریب پذیر استخوانی با کاربرد در جراحی های ارتوپدی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تثبیت کننده های زیست تخریب پذیر استخوانی را برای کاربرد در پیچ، پین و پلاک به تولید رساندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیه اباذری سیوندی، دانش آموخته مقطع دکتری دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح طراحی و ساخت تثبیت کننده های استخوانی زیست تخریب پذیر نانوکامپوزیت منیزیمی تقویت شده با ترکیبات گرافنی جهت کاربردهای ارتوپدی ، گفت: مواد فلزی مختلف مانند فولادهای زنگ نزن و آلیاژهای تیتانیوم به دلیل خواص مکانیکی عالی، مقاومت خوردگی خوب و زیست سازگاری مناسب در کاربردهای مختلف زیست پزشکی مانند جایگزین مفاصل، پیچ ها و صفحات تثبیت کننده استخوان استفاده شده اند.

وی افزود: با این حال، اثر سپر تنشی ناشی از بالاتر بودن مدول الاستیک آن ها نسبت به استخوان طبیعی و غیرتخریب پذیر بودن در محیط فیزیولوژیکی بدن از معایب اصلی این مواد است.

اباذری با تاکید بر اینکه در دو دهه اخیر تحقیقات گسترده ای برای کاهش میزان خوردگی مواد زیستی فلزی در محیط فیزیولوژی بدن انسان انجام شده است.

با این حال، تحقیقات اخیر در مهندسی بافت استخوان به سمت توسعه مواد زیست تخریب پذیر برای محدوده گسترده ای از کاربردهای پزشکی متمرکز شده است، گفت: فلزات زیست تخریب پذیر پشتیبانی ساختاری مورد نیاز را برای بافت میزبان فراهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت تثبیت کننده های زیست تخریب پذیر استخوانی با کاربرد در جراحی های ارتوپدی

ساخت تثبیت کننده های زیست تخریب پذیر استخوانی با کاربرد در جراحی های ارتوپدی