مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:452023-07-19پزشكي

تولید داروی ضد التهاب با پروتیین بزاق کنه


محققان استرالیایی نوع جدیدی از پروتیین موجود در بزاق کنه ها را شناسایی کرده اند که می تواند منجر به تولید نسل جدیدی از داروهای ضد التهابی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، بزاق کنه و انواع پروتیین های ضد التهاب موجود در آن سال ها موضوع تحقیق بوده است.

در سال 2017، محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند که یک پروتیین خاص موسوم به P991_AMBCA، التهاب مرتبط با عضلات قلب را کاهش می دهد.

در سال 2020، محققان دانشگاه سیدنی با موفقیت پروتیین مذکور را سنتز کردند و در سال 2022، گروهی از دانشگاه موناش استرالیا، چگونگی تاثیرگذاری ضدالتهابی اوازین را کشف کردند.

اکنون، محققان دانشگاه موناش، تحقیقات خود را یک گام فراتر برده اند و نوع جدیدی از پروتیین بزاق را شناسایی کرده و آن را برای ایجاد یک اثر ضد التهابی گسترده تغییر کاربری داده اند.

به طور معمول، هنگامی که یک خزنده به بافت بدن انسان نیش می زند، کموکاین ها آزاد می شوند که خانواده بزرگی از پروتیین های سیگنال دهنده هستند و گلبول های سفید خون را برای تولید یک پاسخ التهابی جذب می کنند.

اما کنه ها منحصر به فرد هستند.

زیرا بزاق آنها حاوی ترکیبی از اوازین است که کموکاین های میزبان را مهار می کند، در نتیجه التهاب در محل گزش سرکوب شده و کنه می تواند بدون توجه از میزبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی ضد التهاب با پروتیین بزاق کنه

تولید داروی ضد التهاب با پروتیین بزاق کنه