مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 09:412023-07-12اقتصادي

کمبود بچه ماهی در قطب آبزی پروری کشور/ زنجیره ارزش تکمیل شود


کمبود بچه ماهی یکی از مهمترین چالش های فعالیت پرورش دهندگان در استان بوشهر است که باعث می شود تا نیمی از نیازها در خارج از استان تامین شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان بوشهر دارای ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه آبزی پروری است و اکنون بخش عمده میگوی کشور در این استان تولید می شود.

به منظور توسعه آبزی پروری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله می توان به شناسایی اراضی ساحلی ویژه پرورش میگو و واگذاری این زمین ها به سرمایه گذاران به ویژه جوانان بومی اشاره کرد.

با وجود اینکه استان بوشهر به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور محسوب می شود ولی تولید ماهی پرورشی در این استان به اندازه میگو رشد نکرده است و جای کار بیشتری وجود دارد.

خلیج فارس یک ظرفیت بسیار بزرگ به منظور توسعه پرورش ماهی در قفس محسوب می شود که طرح هایی در آن اجرا شده است ولی می تواند تا صدها برابر این طرح ها را در خود جای دهد.

یکی از چالش های پیش روی آبزی پروری در استان بوشهر، تأمین غذای مورد نیاز آبزیان است که مراکزی برای تأمین این نیاز در حال ساخت است و امید می رود در سال های آینده این کمبود رفع شود.

تأمین بچه ماهی یکی دیگر از چالش های پیش روی پرورش دهندگان آبزیان است؛ اکنون حدود نیمی از بچه ماهی های مورد نیاز در استان تأمین می شود و باید تلاش شود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود بچه ماهی در قطب آبزی پروری کشور/ زنجیره ارزش تکمیل شود

کمبود بچه ماهی در قطب آبزی پروری کشور/ زنجیره ارزش تکمیل شود