مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 22:402023-07-18اجتماعي

طالبان شرکت زنان در کنکور سراسری را ممنوع کرد


به دستور وزارت تحصیلات عالی طالبان کنکور سراسری 1402 افغانستان بدون حضور دختران و تنها با شرکت دانش آموزان پسر برگزار می شود.

- به دستور وزارت تحصیلات عالی طالبان، کنکور سراسری 1402 افغانستان بدون حضور دختران و تنها با شرکت دانش آموزان پسر برگزار می شود.

مرحله نخست این آزمون قرار است از 29 تیرماه در 11 استان آغاز شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین؛ پس از آنکه وزارت تحصیلات عالی طالبان در زمستان 1401، در دانشگاه ها را به روی دختران بست، مقام های طالبان در پاسخ به واکنش ها گفتند که این تصمیمی موقت است و پس از بررسی روش های اجرای قوانین شریعت، امکان تحصیل دختران دوباره فراهم خواهد شد؛ اما خبر برگزاری کنکور 1402 بدون حضور دختران، به وضوح نشان داد که رهبران طالبان برای راه دادن دختران به دانشگاه ها هیچ برنامه ای ندارند.

  تصمیم وزارت تحصیلات طالبان برای برگزاری آزمون کنکور صرفا برای پسران که به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است، روز دوشنبه 26 تیر علنی شد.

  در همین حال، اداره ملی امتحانات که ریاست آن را عبدالباقی حقانی، عضو ارشد شبکه حقانی و وزیر پیشین تحصیلات عالی طالبان، به عهده دارد، روز سه شنبه 27 تیر در رشته توییتی اعلام کرد که او در تصمیم حذف دختران از آزمون کنکور نقشی نداشته و این تصمیم طی یک نامه رسمی از وزارت تحصیلات عالی به آن ها ابلاغ شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان شرکت زنان در کنکور سراسری را ممنوع کرد

طالبان شرکت زنان در کنکور سراسری را ممنوع کرد