مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:402023-06-26اقتصادي

اجرای 10 پروژه کاوش و گمانه زنی باستانی در کرمانشاه


سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اجرا و یا در دست اجرا بودن 10 پروژه کاوش باستان شناسی و گمانه زنی در سطح استان خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اجرا و یا در دست اجرا بودن 10 پروژه کاوش باستان شناسی و گمانه زنی در سطح استان خبر داد.

داریوش فرمانی در حاشیه بازدید از پروژه کاوش باستان شناسی در قباق تپه کوزران کرمانشاه، اظهارکرد: در روند حفاری و کاوش این تپه تاریخی شاهد حفاری و کاوش کم سابقه ای از لحاظ حجم حفاری و خاکبرداری هستیم که این حجم حفاری و تعیین عرصه و حریم در طول یک فصل کاوش در استان بی سابقه و چشمگیر است.

وی با بیان اینکه نتایج این کاوش بازگو کننده بسیاری از شبهات تاریخی این منطقه کهن است، تصریح کرد: در این کاوش لایه هایی مربوط به دوران ساسانی، اشکانی و هزاره اول قبل از میلاد یافت شده است.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: یافته ها و داده های تاریخی بدست آمده اطلاعات قابل تاملی مربوط به تمدن آشوری در این منطقه را نمایان کرده است.

وی با اشاره به رویکرد جدید اداره کل در خصوص معرفی و پژوهش آثار و محوطه های تاریخی، گفت: امسال 10 برنامه باستان شناسی شامل کاوش و گمانه زنی انجام گرفته که این حجم عملیات که برخی انجام شده و تعدادی نیز در حال انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 10 پروژه کاوش و گمانه زنی باستانی در کرمانشاه

اجرای 10 پروژه کاوش و گمانه زنی باستانی در کرمانشاه