مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-05پزشكي

افراد مبتلا به اگزما با تغذیه مناسب بهبود پیدا می کنند


علائم اگزمای پوستی در فصل تابستان، به علت گرما تشدید می شود و روند این اختلال را دشوارتر می کند.

- ایسنا/قزوین یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: علائم اگزمای پوستی در فصل تابستان، به علت گرما تشدید می شود و روند این اختلال را دشوارتر می کند.

مریم رحمانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اگزما یک بیماری پوستی شایع است که با علائمی چون خارش شدید پوستی، خشکی و پوسته پوسته شدن، قرمزی رنگ پوست، کهیر و تاول های کوچکی که ممکن است حاوی ترشحاتی باشد همراه است.

وی با بیان اینکه اگزما در سرما تحریک می شود، افزود: اگزمای پوستی در فصول سرد سال تحریک می شود، اما علائم این اختلال پوستی در فصل تابستان، به علت گرما نیز تشدید می شود و روند این اختلال را دشوارتر می کند.

این پزشک بیان کرد: املاح موجود در عرق، همچون نمک، آهن، روی و سرب کلرید سبب تشدید این بیماری می شود؛ بنابراین افراد مبتلا به اگزما باید از گرما و تعریق زیاد در فصل تابستان دوری کنند.

وی عنوان کرد: این بیماری مزمن پوستی می تواند قسمت های مختلف بدن را درگیر کند اما شایع ترین قسمت های بروز اگزما در دست، صورت، گردن، مچ ها، پوست سر، بازوها، پاها، سینه و کمر است.

رحمانی ادامه داد: متأسفانه برای درمان اگزما هیچ راهکار قطعی و اثبات شده ای وجود ندارد و کلیه درمان ها بر اساس تقویت سیستم ایمنی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد مبتلا به اگزما با تغذیه مناسب بهبود پیدا می کنند

افراد مبتلا به اگزما با تغذیه مناسب بهبود پیدا می کنند