مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:202023-07-09اجتماعي

کشاورزان از سوزاندن بقایای گیاهی پرهیز کنند


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به کشاورزان منطقه توصیه کرد که از سوزاندن و آتش زدن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول از مزارع خودداری نمایند.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به کشاورزان منطقه توصیه کرد که از سوزاندن و آتش زدن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول از مزارع خودداری نمایند.

نادر تقی زاده 18 تیر در جمع خبرنگاران گفت: سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول از سطح مزارع باعث از بین رفتن مواد غذایی خاک، افزایش شوری خاک زراعی، آلودگی آب و هوا و محیط زیست شده و موجب آسیب شدید به مواد مغذی خاک می شود که همین امر فقیر شدن خاک را در پی خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص مضررات سوزاندن کاه و کلش مزارع افزود: سوزاندن کاه و کلش موجودات زنده و مفید خاک را از بین برده و خاک زراعی را فشرده و سفت می کند و مواد آلی خاک را از بین می برد و لطمات جبران ناپذیری به خاک های کشاورزی وارد می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: کشاورزان بجای این اقدام غیر علمی و غلط و برای سریعتر آماده شدن زمین برای کشت بعدی و از بین بردن آفات و علف های هرز می توانند از سموم مناسب، تناوب زراعی و خاکورزی حفاظتی را جایگزین کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان از سوزاندن بقایای گیاهی پرهیز کنند

کشاورزان از سوزاندن بقایای گیاهی پرهیز کنند