مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:162023-07-18فرهنگي

صدور مجوز فعالیت 6 اقامتگاه بومگردی در ایلام


فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: باتوجه به اهمیت و جایگاه اقامت گاه های سنتی و بومگردی ها در جذب گردشگران، طی سال جاری مجوز ایجاد 6 اقامتگاه بوم گردی در استان ایلام صادر شده است.

وی افزود: برای ایجاد شش اقامتگاه بوم گردی در سه شهرستان ایلام، دره شهر و چوار که شامل ( مجوز چهار اقامتگاه در دره شهر، یک مجوز در چوار و یک مجوز در ایلام) با اشتغالزایی 24 نفر صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان علاوه بر جذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای آن ها، موجب ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می شود.

وی یادآور شد: در صورت گسترش اقامتگاه های بوم گردی، می توانیم فرهنگ مهمان نوازی، احترام به طبیعت، مراسم های آیینی، لباس های سنتی و همچنین سبک های متنوع زندگی در مناطق متفاوت استان را به گردشگران نشان دهیم.

شریفی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت فوق العاده گردشگری در استان یکی از راه های رونق حوزه گردشگری توسعه بوم گردی در شهرستان ها و مناطق کمتر شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز فعالیت 6 اقامتگاه بومگردی در ایلام

صدور مجوز فعالیت 6 اقامتگاه بومگردی در ایلام