مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-09بين الملل

اعتراض کره شمالی به آژانس بین المللی انرژی اتمی


کره شمالی از آژانس بین المللی انرژی اتمی بابت تضمین ایمنی آزادسازی آب رادیواکتیو تصفیه شده ژاپن از نیروگاه فوکوشیما به دریا انتقاد و بار دیگر مخالفت خود را بابت این طرح ابراز کرد.

- کره شمالی از آژانس بین المللی انرژی اتمی بابت تضمین ایمنی آزادسازی آب رادیواکتیو تصفیه شده ژاپن از نیروگاه فوکوشیما به دریا انتقاد و بار دیگر مخالفت خود را بابت این طرح ابراز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس خبری مرکزی کره شمالی از قول یکی از مقام های وزارت حفاظت اراضی و محیط زیست کره شمالی گزارش کرد: رها سازی این آب یک تاثیر مخرب بر زندگی بشری و امنیت و اکولوژی محیط زیست می گذارد.

سه شنبه گذشته، آژاس بین المللی انرژی اتمی بررسی ایمنی خود را درباره رهاسازی آب به دولت ژاپن ارائه کرد و گفت: این روند بر اساس استانداردهای ایمنی بین المللی است و اگر اجرایی شود، یک تاثیر ناچیز رادیولوژیکی بر مردم و محیط زیست می گذارد.

در بیانیه وزارت حفاظت اراضی و محیط زیست کره شمالی همچنین آمده است: آنچه مهم است رفتار غیرقابول آژانس است که به صورت فعالانه از رهاسازی این آب آلوده به مواد رادیواکتیو حمایت و تسهیل می کند و این مساله، غیرقابل تصور است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: آژانس نهادی نیست که محیط زیست را ارزیابی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض کره شمالی به آژانس بین المللی انرژی اتمی

اعتراض کره شمالی به آژانس بین المللی انرژی اتمی