مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-09بين الملل

کره شمالی: جامعه جهانی از رهاسازی فاضلاب اتمی ژاپن جلوگیری کند


کره شمالی از جامعه جهانی خواست از عملی شدن تصمیم ژاپن برای رهاسازی پساب نیروگاه هسته ‏ای فوکوشیما در اقیانوس آرام ممانعت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سی ‏ان‏ ان، در ادامه مخالفت های کشورهای حوزه اقیانوس آرام با تصمیم ژاپن برای رهاسازی پساب نیروگاه هسته ‏ای فوکوشیما به داخل آب های اقیانوس آرام، اداره حفاظت محیط زیست کره شمالی در بیانیه ‏ای ضمن محکوم کردن این تصمیم ژاپن اعلام کرد: جامعه جهانی نباید بنشیند و اقدامات شیطانی، ضد بشری و جنگ‏ طلبانه نیروی فاسدی را که می خواهد خانه بشریت در سیاره آبی را برهم بزند، نظاره کند و باید برای توقف و نابودی کامل آنها متحد شود.

بیانیه پیونگ یانگ تازه‏ ترین مورد از مجموعه ابراز نگرانی‏ هایی است که کشورهای همسایه ژاپن مانند کره جنوبی، چین و همینطور کشور های جزیره ای اقیانوس آرام در مورد عواقب زیست محیطی و بهداشتی این اقدام ابراز کرده‏ اند.

پس از آن که آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل (IAEA) هفته گذشته مدعی شد که طرح توکیو ایمن و مطابق با استانداردهای بین المللی برای ایمنی محیط زیست است، ژاپن اعلام کرد تا این پساب را در تابستان امسال به اقیانوس بریزد.

چین هم که پیش از این بر مخالفت خود با تصمیم ژاپن تاکید کرده و به مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل درباره ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی: جامعه جهانی از رهاسازی فاضلاب اتمی ژاپن جلوگیری کند

کره شمالی: جامعه جهانی از رهاسازی فاضلاب اتمی ژاپن جلوگیری کند