مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-02اقتصادي

مبارزه با کرم پیله خوار نخود در سطح 700 هکتار از مزارع خرم آباد


دومین مرحله رهاسازی زنبور «براکون» در سطح 700 هکتار از مزارع نخود شهرستان انجام شد.

- ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد گفت: دومین مرحله رهاسازی زنبور براکون در سطح 700 هکتار از مزارع نخود شهرستان انجام شد.

ناصر کیانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف سازمان جهاد کشاورزی لرستان و با هدف کاهش مصرف سموم دومین مرحله رهاسازی زنبور براکون در سطح 700 هکتار از مزارع نخود صورت گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سازمان حفظ نباتات به منظور تکمیل روند و همپوشانی لازم رهاسازی عوامل کنترل بیولوژیک زنبور براکون طی دو مرحله تکمیلی صورت می گیرد که در هر مرحله به ازای هر هکتار 1000 فروند زنبور رهاسازی می شود.

کیانی افزود: آفت کرم پیله خوار نخود یکی از مهم ترین آفات محدود کننده در کاشت نخود است که از دیگر گیاهان میزبان این آفت می توان به پنبه، کنف، کنجد، گوجه فرنگی، ذرت و لوبیا اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد با اشاره به اینکه آفت کرم پیله خور نخود زمستان را به صورت شفیره در خاک سپری می کند، تصریح کرد: این آفت اغلب یک نسل در سال دارد اما در مواردی ممکن است دو نسل در سال داشته باشد که در این صورت در نسل دوم آفت احتمالاً تمام شفیره ها بالغ نمی شوند و به صورت شفیره در خاک به زمستان گذرانی می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با کرم پیله خوار نخود در سطح 700 هکتار از مزارع خرم آباد

مبارزه با کرم پیله خوار نخود در سطح 700 هکتار از مزارع خرم آباد