مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:142023-07-12پزشكي

محیط کار در ابتلا به واریس تأثیر دارد


متخصص جراح عمومی زنجان با بیان اینکه محیط کار در ابتلا به واریس تأثیر دارد، گفت: برای اشخاصی که ایستادن های طولانی مدت بدون حرکت پا دارند توصیه می شود زیاد ثابت نمانند و پاهای خود را به خصوص عضلات ساق پا را خم و راست کنند.

- ایسنا/زنجان متخصص جراح عمومی زنجان با بیان اینکه محیط کار در ابتلا به واریس تأثیر دارد، گفت: برای اشخاصی که ایستادن های طولانی مدت بدون حرکت پا دارند توصیه می شود زیاد ثابت نمانند و پاهای خود را به خصوص عضلات ساق پا را خم و راست کنند.

محمدحسین مقیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بدن انسان 3 نوع رگ وجود دارد سرخرگ، سیاهرگ و مویرگ، سرخرگ خون را از قلب به همه اعضای بدن می رساند و سیاهرگ از همه اعضای بدن خون را به سمت قلب برمی گرداند و مویرگ ها نیز مابین سیاهرگ و سرخرگ قرار دارند که بسیار ریز هستند و در محل استقرار مویرگ غذا و اکسیژن جابه جا می شود.

وی افزود: درسیاهرگ یک نوع دریچه وجود دارد که دریچه لانه کبوتری نام دارد که یه طرفه است و فقط به سمت قلب حرکت می کند خون سیاهرگ و سرخرگ از محل های مختلف به خصوص از سمت پاها به سمت قلب حرکت می کند اما اگر در این دریچه ها با اختلال مواجه شوند باعث می شود که خون به قلب بازنگردد و در این قسمت ها بماند؛ این کار باعث می شود که فرد به بیماری واریس مبتلا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط کار در ابتلا به واریس تأثیر دارد

محیط کار در ابتلا به واریس تأثیر دارد