مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-12پزشكي

شناسایی ابتلای قطعی سه مورد تب کریمه کنگو در هرمزگان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در هرمزگان شناسایی شده است.

- ایسنا/هرمزگان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در هرمزگان شناسایی شده است.

عبدالجبار ذاکری صبح امروز (21 تیرماه) در تشریح این خبر، افزود: همچنین تاکنون 13 مورد مشکوک به این بیماری در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان از خرید دام زنده و یا گوشت هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می شوند، خودداری شود.

ذاکری خاطرنشان کرد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابه ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: مردم به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند.

وی بیان کرد: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل 24 ساعت در دمای 4 درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود و هم چنین جگر و سایر امحا و احشای دام، پس از 48 ساعت نگهداری در دمای 4 درجه سانتی گراد استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی ابتلای قطعی سه مورد تب کریمه کنگو در هرمزگان

شناسایی ابتلای قطعی سه مورد تب کریمه کنگو در هرمزگان