مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 00:112023-07-17سياسي

ماجرای اظهارنظر ظریف درباره مالکیت ایران بر جزیره ابوموسی چه بود؟


در همان مقطع زمانی(11 آذرماه 1392 )، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در این رابطه گفت: «بنده دقیقا موضع معمول کشور را گفته ام که ما آماده گفتگو با امارات برای رفع سوء تفاهمات پیرامون ابوموسی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه کیهان در شماره روز دوشنبه در مطلبی با عنوان وطن دوستی به شما نمی آید! نوشت: ظریف در سفر به کویت (11 آذرماه 1392 ) توجه کنید.

ایشان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ایران درباره مالکیت بر جزیره ابوموسی آماده مذاکره است ! آقای ظریف را به طرفداری از دیپلماسی پادشاهان قاجار و رضا خان و محمدرضا پهلوی متهم نمی کنیم ولی اظهارات ایشان در مصاحبه یاد شده چه بخواهند و بدانند و چه نخواهند و ندانند با اقدامات وطن فروشانه قاجارها و پهلوی ها قابل مقایسه است! کدام دیپلمات وطن دوستی اعلام می کند که بر سر بخشی از اراضی تحت مالکیت وطن خود آماده مذاکره است؟! اصل ماجرا چه بود؟ محمد جواد ظریف، در سفر دوره ای به منطقه خلیج فارس از کشورهای کویت،عمان و قطر دیدن کرد و رایزنی هایی با مقامات این کشورها صورت داد.

نقل قول منتسب به او در رسانه های عربی درباره جزایر سه گانه مبنی بر اینکه تهران آماده گفت وگو درباره یکی از این جزایر به نام ابوموسی است به سرعت در رسانه های داخلی منعکس شد به گونه ای که گویا تغییری در سیاست اصولی ایران در خصوص تمامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای اظهارنظر ظریف درباره مالکیت ایران بر جزیره ابوموسی چه بود؟

ماجرای اظهارنظر ظریف درباره مالکیت ایران بر جزیره ابوموسی چه بود؟