مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 07:502023-07-08پزشكي

شایع ترین بیماری های «زئونوز» در خراسان شمالی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان (زئونوز) در استان را تشریح کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان (زئونوز) در استان را تشریح کرد.

دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیماری سالک یا لیشمانیوز پوستی، تب مالت، هاری، کیست هیداتیک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری های پوستی مشترک یا قابل انتقال از حیوان به انسان است.

وی با اشاره به بیماری سالک به عنوان مهمترین بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان افزود: در این بیماری زخم هایی بر روی نقاط مختلف بدن (بخصوص صورت ،دست و پا) ایجاد می شود که علاوه بر نیاز به درمان طولانی مدت، در بعضی موارد آثاری بعد از حدود یک سال از عوارض آن مانند به جا ماندن یک جوشگاه دایمی و فرو رفته پس از بهبودی رخ می دهد که وجود این جوشگاه در ناحیه صورت بخصوص در دختر خانم ها به زیبایی فرد لطمه می زند.

اکبری با بیان اینکه ناقل سالک، پشه ریزی به نام پشه خاکی (فلبوتوموس) است که از طریق گزش و خونخواری انگل بیماری را انتقال می دهد، اضافه کرد: پشه خاکی به رنگ زرد کم رنگ (خاکی رنگ) و خیلی ریز به اندازه 2-3 میلی متر می باشد و موقع استراحت بال های خود را به صورت عدد 7 ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین بیماری های «زئونوز» در خراسان شمالی

شایع ترین بیماری های «زئونوز» در خراسان شمالی