مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:152023-07-11سياسي

دولت و مجلس برای حل مشکلات مستأجران چه وظایفی دارند؟


بسیاری از نمایندگان معتقدند قوانین مصوب مجلس در حوزه مسکن می تواند بسیاری از مشکلات بازار آشفته اجاره مسکن را حل کند، در مقابل این اعتقاد هم وجود دارد که تصویب قوانین به تنهایی کافی نیست و در کنار این موضوع اجرای درست قوانین و نظارت جدی هم اهمیت فراوانی دارد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: همزمان با ایام تابستان، فصل جابجایی مستأجران هم فرامی رسد.

دشواری های پیدا کردن خانه جدید برای اجاره، جمع کردن اسباب و اثاثیه و حمل و نقل این وسایل و همه سختی های این چنینی به یک طرف، اما شاید غول این مرحله برای مستأجران؛ افزایش بدون حساب و کتاب ودیعه و اجاره مسکن است، موضوعی که هر ساله مستاجران بسیاری را غافلگیر، سردرگم و دچار مشکل می کند.

اصل 31 قانون اساسی می گوید که داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند بخصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

این اصل از قانون اساسی به صراحت دولت را موظف کرده برای تامین مسکن مناسب برای خانواده ها تلاش کند، اصل و وظیفه ای که بسیاری معتقدند در برخی دولت ها مورد بی توجهی مسئولان و دولتمردان قرار گرفت و این بی توجهی هم به اعتقاد بسیاری برای مردم مشکل ایجاد کرده و موجب شده قشر زیادی از مستأجران نتوانند صاحب خانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت و مجلس برای حل مشکلات مستأجران چه وظایفی دارند؟

دولت و مجلس برای حل مشکلات مستأجران چه وظایفی دارند؟