مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 16:512023-07-22پزشكي

این بیماری نیمی از مردم جهان را تهدید می کند!


نیمی از مردم جهان در معرض خطر ابتلا به تب دنگی قرار دارند! - جی پلاس ؛ سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داد که نیمی از مردم جهان در معرض خطر آلودگی به ویروس تب دنگی قرار دارند که از طریق پشه ها منتقل می شود.

طبق گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رامان والایودهان رییس واحد بیماری های حاره ای سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد این سازمان شاهد افزایش هشت برابری موارد ابتلا به تب دنگی در فاصله سال های 2000 تا 2022 بوده است.

همین منبع افزود حدود 100 تا 400 میلیون مورد از ابتلا به تب دنگی سالانه گزارش می شود، موضوعی که نیمی از جمعیت جهان را در حدود 129 کشور در معرض خطر ابتلا به ویروس دنگی قرار می دهد .

والایودهان افزود تعداد موارد ابتلا به این ویروس طی 22 سال گذشته از 500 هزار مورد به چهار میلیون و 200 هزار مورد افزایش یافته است.

با این حال، وی خاطر نشان کرد تعداد واقعی آلودگی به این ویروس ممکن است بسیار بیشتر باشد، زیرا سازمان جهانی بهداشت در سال های اخیر آمار دقیق تری دریافت کرده است.

وی افزود برآورد می کنیم که مرگ و میر ناشی از تب دنگی بین چهل هزار تا هفتاد هزار مورد در سال متغیر است، رقمی که کمتر از یک درصد موارد ابتلا را در بیشتر کشور ها تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری نیمی از مردم جهان را تهدید می کند!

این بیماری نیمی از مردم جهان را تهدید می کند!