مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 00:452023-06-22بين الملل

خیزش عشایر سوریه علیه اشغالگران آمریکایی


عشایر شرق سوریه ضمن پیوستن به کمپین «نه به اشغالگری»، تأکید کردند که با حضور غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور مبارزه خواهند کرد و به آن پایان می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از قبایل شرق سوریه در استان دیرالزور روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی، در مرکز شهر البصیره، تظاهرات کردند و خواستار اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی و مزدوران آنان شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، منابع محلی خبر دادند که شمار زیادی از قبیله العکیدات ، با آتش زدن لاستیک، مسیرهای زیادی را در البصیره بستند و تأکید کردند که شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه باید افراد زندانی این قبیله را آزاد کنند.

اشغالگران آمریکایی در شرق دیرالزور دو پایگاه غیر قانونی دارند؛ نخستین پایگاه در میدان نفتی العمر و پایگاه بعدی در میدان گازی کونیکو است.

ساکنان روستاهای اطراف این پایگاه نیز تجمعهای اعتراضی زیادی علیه تجاوزات آمریکاییها و مزدورانشان برگزار کردند.

به گفته منابع محلی، در روستاهای الجعیه، المحیمیده،حوائج البومصعه، أبو حمام و غرانیج هم تجمعهای اعتراضی برگزار شدند و افراد حاضر در این تجمعات، خواستار آزادی صدها نفر از زندانیان خود شدند که در زندانیان مزدوران آمریکا به اتهامات واهی زندانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیزش عشایر سوریه علیه اشغالگران آمریکایی

خیزش عشایر سوریه علیه اشغالگران آمریکایی