مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 16:452023-06-24اقتصادي

رشد توزیع کودهای کشاورزی در گلستان


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از رشد بی سابقه توزیع کودهای کشاورزی در گلستان خبر داد و گفت: سال گذشته 176 هزار 600 تن انواع کود در بین کشاورزان گلستان توزیع شد.

- سید صمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت توزیع کود در سال گذشته را بی سابقه اعلام کرد و گفت: نسبت به توزیع حدود 142 هزار تُنی کود در سال 1400 رشد خوبی داشتیم.

وی افزود: طی سال گذشته 176 هزار 600 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در بین کشاورزان گلستان توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه اکنون در حال توزیع کودهای یارانه ای برای کشت بهاره و تابستانه همچون پنبه، سویا، ذرت، برنج نسق و غیره هستیم، اظهار کرد: به ازای هر هکتار دو کیسه کود فسفاته، دو کیسه پتاسه و سه کیسه اوره در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای محصولات کشت پاییزه مانند گندم، جو، کلزا، چغندر قند و غیره از ابتدای مرداد ماه آغاز می شود.

ضیایی بیان کرد: کشاورزان می توانند با دریافت حواله الکترونیکی از مراکز خدمات و ارائه آن به مراکز مجاز توزیع، کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

ضیایی افزود: 30 درصد قیمت کودهای کشاورزی توسط کشاورزان و 70 درصد توسط دولت پرداخت می شود که توصیه می شود کشاورزان با استفاده از کودهای کشاورزی نسبت به بالا رفتن عملکرد زمین خود اقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد توزیع کودهای کشاورزی در گلستان

رشد توزیع کودهای کشاورزی در گلستان