مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-16سياسي

ورود رییس جمهوری به موضوع برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها


دبیر هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره از ورود رییس جمهوری به موضوع برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها خبر داد و گفت: با ورود رییس جمهوری به این عرصه، - دانشجویان از یک سری آزادی ها و مصونیت های ویژه پس از بیان عقیده برخوردار می شوند.

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص دلایل عدم رونق کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: کرسی های آزاداندیشی پس از تاکید مقام معظم رهبری در سال 85 راه اندازی شدند، اما به دلیل آن که تضمین مناسبی برای مصونیت دانشجویان پس از بیان عقیده در این کرسی ها داده نشد، این کرسی ها تعطیل شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: مکاتبه ای با برخی نهادها و دستگاه ها در زمینه تضمین راه اندازی کرسی های آزاداندیشی انجام شد، اما متاسفانه آنها تضمین مناسبی را در این رابطه ندادند.

بر این اساس در این دوره بنا شد روی اصل مجوزهای این کرسی ها تمرکز شود، به نحوی که این مجوزها از سوی ریاست جمهوری اخذ شوند و با دستور و فرصتی که ایشان عنوان می کند، این کرسی های آزاداندیشی با ابعاد و شرایط خاص در دانشگاه ها برگزار شوند.

این عضو عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه ریاست جمهوری در بحث برگزاری کرسی های آزاداندیشی دخالت خواهند کرد که در پی آن دانشجویان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود رییس جمهوری به موضوع برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها

ورود رییس جمهوری به موضوع برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها