مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 11:002023-07-14فرهنگي

شعر شاعر لزوماً گویای احوال زیسته او نیست


یک شاعر در آیین رونمایی از مجموعه غزل یاد گفت: شعر شاعر لزوماً گویای احوال زیسته او نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیین رونمایی مجموعه غزل یاد، سروده بشری صاحبی روز چهارشنبه 21 تیر با حضور اسماعیل امینی، فریبا یوسفی، قاسم صرافان و با اجرای موسیقی علیرضا ذوالفنون و شعرخوانی عطیه سادات حجتی، زهرا بشری موحد، فاطمه بیرامی و مائده عابدیان در باغ کتاب تهران برگزار شد.

اسماعیل امینی با اشاره به این نکته که شعر شاعران لزوماً گویای احوال زیسته ی شاعر نیست، گفت: انتخاب ردیف در غزل های یاد بسیار خلاقانه است و شاعر با هوشمندی از ردیف و قافیه های اتفاقی عبور کرده و دست به خلق ترکیب های جدید زده است.

وی همچنین به این نکته اشاره داشت که بیشتر غزل های یاد مصداقی و ملموس و متکی بر تصاویرند و این از نقاط قوت این مجموعه است.

در ادامه قاسم صرافان نیز با بیان این نکته که از خواندن اشعار کتاب به وجد آمده، گفت: انتخاب آیه ی 39 سوره طه وَأَلْقَیْتُ عَلَیْکَ مَحَبَّهً مِنِّی برای صفحه ی نخست این کتاب بسیار هوشمندانه بوده است و در بسیاری از سروده ها با مضامین مطابقت دارد.

وی با اشاره به کوتاهی غزل های این مجموعه که عموماً 5 تا 6 بیت دارند، ادامه داد: این سروده ها مصداق این گفته ی سعیدی اند: کم گوی و گزیده گوی چون در و کلام امیرمومنان علی (ع) که فرموده:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر شاعر لزوماً گویای احوال زیسته او نیست

شعر شاعر لزوماً گویای احوال زیسته او نیست