مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 17:052023-07-03بين الملل

آیا حذف «رابرت مالی» نشانه اثرگذاری لابی صهیونیستی بر دولت بایدن است؟


خروج رابرت مالی از تیم سیاست خارجی دولت بایدن، آن هم در شرایطی که وی، فردی مخالف با رژیم اسراییل توصیف می شد، می تواند تا حدی به این معنا باشد که لابی های صهیونیستی و جریان های مخالف با تعامل با ایران، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- الف نوشت: رابرت مالی ، نماینده ویژه دولت آمریکا در مسأله ایران و مذاکره کننده ارشد دولت بایدن در رابطه با مسأله هسته ای ایران، به تازگی و بر اساس آنچه منابع آگاه و رسانه ای در آمریکا اعلام کرده اند، از تیم دیپلماسی دولت آمریکا کنار گذاشته شده است.

  اینطور گفته شده که رابرت مالی به دلیل عدم شفافیت امنیتی و اهمال کاری در رابطه با رعایت پروتکل های امنیتی مرتبط با حفاظت از اسناد و مدارک در دسترسش، به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است.

  در این میان، برخی نمایندگان کنگره آمریکا نیز با انتقاد از وزارت خارجه دولت بایدن،  به این نکته اشاره کرده اند که دولت بایدن اطلاعات کافی را به آن ها در مورد برکناری مالی از کرسی و سِمت حساسش ارائه نکرده است.

با این همه، خروج رابرت مالی از تیم سیاست خارجی دولت بایدن، در نوع خود حامل پیام ها و معانی عمده و محوری است که توجه به آن ها، آن هم در شرایط کنونی مهم به نظر می رسد و می تواند در خوانشِ تحولات مهم آتی نیز نقش قابل توجهی بازی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا حذف «رابرت مالی» نشانه اثرگذاری لابی صهیونیستی بر دولت بایدن است؟

آیا حذف «رابرت مالی» نشانه اثرگذاری لابی صهیونیستی بر دولت بایدن است؟