مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 18:302023-07-07پزشكي

ورود یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت از 164 کشور در سال گذشته به ایران


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از 164 ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از 164 ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت ارز وارد کشور می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید کریمی با اشاره به این که در حال حاضر 247 مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت دارند، افزود: در رتبه بندی جهانی که توسط یک موسسه آمریکایی در خصوص گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل و ششم در بین کشورهای جهان معرفی شده است.

وی بیشترین گردشگر سلامت مراجعه کننده به ایران را مربوط به 10 کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: در بین این کشورها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان و تاجیکستان در رتبه های بعدی قرار دارند و کشورهای مذکور مجموعا مبدأ بیش از 90 درصد گردشگران سلامت ایران بوده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران در سال 1401 از 164 ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیتها چند صدهزار نفر و شمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت از 164 کشور در سال گذشته به ایران

ورود یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت از 164 کشور در سال گذشته به ایران