مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-19فرهنگي

ثبت ملی 18 آیین عزاداری محرم در گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه 18 آیین از حدود 115 آیین ثبت شده گیلان در فهرست آثار ناملموس ملی مرتبط با حوزه عاشورایی است، گفت: کلیه مراسم و آیین های مربوط به محرم و عاشورا در استان گیلان را بازنگری کنیم و زمینه ثبت ملی آنان را فراهم آوریم.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه 18 آیین از حدود 115 آیین ثبت شده گیلان در فهرست آثار ناملموس ملی مرتبط با حوزه عاشورایی است، گفت: کلیه مراسم و آیین های مربوط به محرم و عاشورا در استان گیلان را بازنگری کنیم و زمینه ثبت ملی آنان را فراهم آوریم.

ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، از ثبت ملی حدود 115 اثر میراث معنوی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بخش عمده این آثار ثبت ملی شده مربوط به آیین های ماه محرم است.

وی با بیان اینکه آیین های سنتی محرم در همه شهرها و روستاهای گیلان برگزار می شود، افزود: مقرر شده کلیه مراسم و آیین های مربوط به محرم و عاشورا در استان گیلان را بازنگری کنیم و زمینه ثبت ملی آنان را فراهم آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ثبت ملی مراسم علم واچینی ماسوله(فومن)، خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه گیلان، تعزیه در دیلمان، علم واچینی، محرم در باورها و آیین های مردم، تعزیه در ضیابر و دوک گردانی از جمله آثار ثبت ملی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 18 آیین عزاداری محرم در گیلان

ثبت ملی 18 آیین عزاداری محرم در گیلان