مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 19:402023-06-25سياسي

آلمان: اف-16 عملیاتی برای تحویل به اوکراین نداریم


وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور هیچ جنگنده اف-16 عملیاتی در اختیار ندارد تا بتواند در «ائتلاف جت های جنگنده برای اوکراین» مشارکت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان روز شنبه گفت که آلمان هیچ جنگنده اف-16 عملیاتی در اختیار نداشته بنابراین نمی تواند در ائتلاف جت های جنگنده برای اوکراین مشارکت کند.

وی که این سخنان را در جریان دیدار با نمایندگان یکی از احزاب مطرح می کرد، گفت: ما در زمینه تحویل تانک، فناوری تانک و پدافند هوایی تخصص داریم که همچنان از اهمیت زیادی برخوردار است اما آلمان در موضوع هواپیما پیشرو نخواهد بود .

  پیستوریوس با تاکید بر  اهمیت داشتن انتظارات واقعی گفت: کمک سریع طی چند هفته آینده حاصل نخواهد شد چون باید آموزش انجام شود و تعمیرات و پشتیبانی نیز باید فراهم شود .

وی ادامه داد: نیروهای مسلح آلمان در حال حاضر جنگنده های یوروفایتر و تورنادو در اختیار داشته که برای ارسال به اوکراین مورد حمایت قرار نگرفته است.

این مهمترین دلیلی است که آلمان در این ائتلاف (تامین جنگنده برای اوکراین) کنار خواهد ایستاد .

وزیر دفاع آلمان اضافه کرد: برنامه آموزش ارتش آلمان برای اوکراینی ها به قوت خود باقی مانده و برنامه آموزش تقریبا 10 هزار اوکراینی تا پایان سال جاری میلادی همچنان به قو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان: اف-16 عملیاتی برای تحویل به اوکراین نداریم

آلمان: اف-16 عملیاتی برای تحویل به اوکراین نداریم