مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:302023-06-28پزشكي

روزانه چه میزان نمک باید مصرف کنیم؟


نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد حدود 80 درصد از بزرگسالان در این کشور به درستی نمی دانند حداکثر میزان مصرف روزانه نمک چقدر است؟ -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از بهداشت نیوز، وقتی از این افراد سوال شد که آیا می توانید بگویید حداکثر میزان مصرف روزانه نمک که دولت توصیه کرده، چقدر است؟ یا این که می دانید نمک در کدام یک از اجناس خواربارفروشی در کمین شما نشسته است؟ حدود 80 درصد بزرگسالان انگلیسی با این سوال گیج شدند و پاسخ دقیقی برای آن نداشتند.

کارشناسان تغذیه و سلامت  اعلام کردند که میزان نمک بعضی اجناس در خواربارفروشی ممکن است حتی قبل از این که وعده ناهار را هم در نظر بگیریم، از حد مجاز روزانه بیشتر شود.

فقط 10 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی بنیاد قلب بریتانیا  اعلام کردند که حداکثر مقدار توصیه شده نمک از سوی مقامات بهداشتی دولت، شش گرم در روز است.

بزرگسالان بریتانیایی روزانه به طور متوسط 8.

4 گرم نمک می خورند که حاوی 3.

3 گرم سدیم است.

یافته های این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که پژوهش جداگانه ای نشان داد در بعضی پیتزاپزی ها فقط یک پیتزا حاوی مقدار نمک مورد نیاز برای سه روز است.

طبق اعلام کارشناسان، دو سوم پیتزا هایی که در رستوران ها و بیرون بر ها به فروش می رسد حاوی شش گرم به بالا نمک در هر پیتزا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه چه میزان نمک باید مصرف کنیم؟

روزانه چه میزان نمک باید مصرف کنیم؟