مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 11:152023-06-26سياسي

امامی که علم اجتهاد را بنیان نهاد


امام محمدباقر(ع) در زمانه خود به دنبال گسترش علم و دانش بودند، علم اجتهاد را پایه گذاری کردند و قواعدی برای حکم شرع قرار داده اند تا فردی که به دنبال آن است به انحراف کشیده نشود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: امام محمدباقر(ع) در زمانه خود به دنبال گسترش علم و دانش بودند، علم اجتهاد را پایه گذاری کردند و قواعدی برای حکم شرع قرار داده اند تا فردی که به دنبال آن است به انحراف کشیده نشود.

حجت ‎الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به خصوصیات و ویژگی های امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: برخی از ویژگی ها میان تمام امامان شیعه و اهل بیت(ع) مشترک و یکسان است، اما شرایط عصر و زمانه امامان باعث شده تا وضعیت زندگی آن ها در انجام رسالت با یکدیگر متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه برای شناخت بهتر ائمه باید از شرایط عصر آن ها آگاه شد، اضافه کرد: جوانان برای شناخت بهتر و افزایش آگاهی نسبت به زندگی امامان باید نسبت به شرایط آن زمان آگاهی داشته باشند، به عنوان نمونه می توان به تفاوت وضعیت سیاسی دوران زندگی امام حسین(ع) و امام محمدباقر(ع) اشاره کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) توانستند با توجه به شرایط عصر زمانه خود کرسی های درس برپا کنند و به دنبال توسعه علم و دانش باشند، به همین دلیل باقرالعلوم لقب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامی که علم اجتهاد را بنیان نهاد

امامی که علم اجتهاد را بنیان نهاد