مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 23:002023-07-15بين الملل

شاهزادگان ساسانی پس از فتح ایران بدست اعراب مسلمان به کجا پناه بردند؟


با سکوت منابع تاریخی درباره سرنوشت شاهزادگان و سرداران ایرانی تبعیدی، یافته های جدید باستان شناسی اندک اندک ما را به پیدا کردن ردی از آن ها امیدوار کرد.

- با سکوت منابع تاریخی درباره سرنوشت شاهزادگان و سرداران ایرانی تبعیدی، یافته های جدید باستان شناسی اندک اندک ما را به پیدا کردن ردی از آن ها امیدوار کرد.

در ابتدا در شهر های بندری چین آثار از بنا های مذهبی زرتشتی که گویا توسط این ایرانیان در تبعید ساخته شده بود بدست آمد.

سپس آثاری از نوشته هایی به زبان پهلوی ساسانی حتی در ژاپن نیز بدست آمد که نشان می داد این ساسانیان تبعیدی تلاش داشتند خود را با زندگی در سرزمین جدید وفق دهند.

برای بسیاری از ما ایرانی ها شناخت از تاریخ کشور کره احتمالا منحصر به سریال ها و شخصیت هایی همچون جومونگ باشد که در ذهن بسیاری از ما بجای مانده باشد، اما شاید کمتر کسی بداند که این سریال ها و البته شخصیت جومونگ در واقع پادشاهان افسانه ای این کشور شرق دور هستند که در نهایت زمینه کشور متحد کره را فراهم کردند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازراهنماتو، با این همه جالب است بدانید ارتباط تاریخی ما با کشور کره محدود به این سریال ها نبوده است.

شاید شگفت زده هم بشوید وقتی بشنوید که در آرامگاه یکی از امپراتوران کره در عصر باستان، مجسمه هایی از یک سردار و یا شاید شاهزاده باستانی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهزادگان ساسانی پس از فتح ایران بدست اعراب مسلمان به کجا پناه بردند؟

شاهزادگان ساسانی پس از فتح ایران بدست اعراب مسلمان به کجا پناه بردند؟