مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-13اقتصادي

آب رود ارس سلامت مردم را به مخاطره نمی اندازد


معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اردبیل گفت: گزارش های مستند و اولیه از بررسی کمی و کیفی آب ارس در میل مغان نشان می دهد که هیچ گونه آلودگی سلامت مردم این منطقه را تهدید نمی کند.

- حمید فضایلی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: یکی از دغدغه های جدی مردم پارس آباد موضوع پساب واحدهای صنعتی کشور ارمنستان و ورود احتمالی آن به رود ارس است که بر همین اساس ما کارگروه مدیریت کیفی رودخانه ارس را تشکیل دادیم تا این موضوع به صورت علمی، دقیق و کارشناسی مورد رصد و پایش قرار گیرد.

وی تصریح کرد: 350 هزار نفر از اهالی پارس آباد آب شرب خود را از طریق کانال مغان تأمین می کنند که ما نمونه برداری ها را در این منابع آب انجام دادیم که بررسی های کیفی نشان می دهد مردم از بابت سلامت آب نباید نگرانی داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اردبیل گفت: آلودگی های جزیی نیز به صورت خودپالایشی در رود ارس برطرف شده و قطعاً مشکلی از بابت ورود سموم کشاورزان به آب این رودخانه و یا آلودگی های آن سوی مرزها رود ارس را تهدید نمی کند.

فضایلی با بیان اینکه در کنترل سیل های جاری شده به ویژه در محدوده بالهارود و منطقه گرمی، انگوت و بیله سوار باید طرح های آبخیزداری اجرایی شود، افزود: متأسفانه در سال های گذشته طرح های آبخیزداری و آبخوان داری به صورت مناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب رود ارس سلامت مردم را به مخاطره نمی اندازد

آب رود ارس سلامت مردم را به مخاطره نمی اندازد