مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-09ورزشي

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل


دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل گفت: به منظور گسترش دیپلماسی ملل باید از تمام ظرفیت کشورها اعم از علمی، هنری و فرهنگی استفاده و دیپلماسی عمومی را شکل داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، سید امیر مسعود شهرام نیا دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل در آیین گشایش نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل اظهار داشت: کنگره با همکاری  تشکل های دانشجویی و اتحادیه انجمن های علوم سیاسی کشور در روزهای 18 و 19 برگزار می شود.

وی افزود: پیشتر نقش مکان های علمی و آکادمیک در برگزاری چنین کنگره های کمرنگ تر بود، در حالی که امروزه برای شکل دهی دیپلماسی عمومی شاهد ورود جدی مراکز علمی و دانشگاهی و اساتید علوم سیاسی، روسای دانشگاه ها و دانشجویان هستیم و از ظرفیت دانشجویان خارجی و سفرا در راستای تقویت تعاملات علمی بهره گرفته شده است.

شهرام نیا گفت: تاکنون روابط بین المللی بر مبنای روابط سیاسی بوده است درصورتی که با مراودات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز می توان انواع  دیپلماسی عمومی و روابط بین المللی را شکل داد.

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل ادامه داد: استان ها و شهرهای ایران هر یک  ظرفیت های خاص خود را دارد  و می توان از این ظرفیت ها و همچنین  جاذبه های گردشگری، اقتصاد و صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل