مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 08:122023-07-04اجتماعي

فعالیت 2 هزار زباله گرد در گرگان


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار زباله گرد در گرگان فعالیت می کنند که آسیب های اجتماعی و زیست محیطی فراوانی را ایجاد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، حسن ملک شاهکویی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته هر شهرداری مسوولیت جمع آوری، حمل و دفع زباله را بر عهده داشت.

وی گفت: یعنی ما در گذشته 57 نقطه در استان داشتیم که موضوع دپو و دفع زباله انجام می شد اما گلستان نخستین استانی است که مدل جدید مدیریت پسماند در استان اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان تصریح کرد: در سایت آق قلا حدود 100 هکتار محل دفن وجود دارد که یک خط پردازش با ظرفیت 20 تن در روز تولید کمپوست انجام می دهد.

ملک شاهکویی با بیان اینکه این خط با اعتبار 30 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، تاکید کرد: احداث سالن تخمیر به مساحت 800 متر، اورهال کردن خط قدیم و دستگاه ها از جمله اقدامات بسیار خوبی بود که در دولت سیزدهم شکل گرفت.

وی اضافه کرد: بزرگترین لندفیل بهداشتی کشور برای انجام عملیات تصفیه در سایت آق قلا نصب شده و برای ایجاد فضای سبز در سایت آق قلا 2 هزار نهال نیز کاشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 2 هزار زباله گرد در گرگان

فعالیت 2 هزار زباله گرد در گرگان