مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-02اجتماعي

34 هزار هکتار از مساحت استان زنجان قطعا بیابان است


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه 5 شهرستان در این استان شامل اراضی بیابانی یا در معرض بیابان شدن هستند، گفت: 34 هزار هکتار از مساحت استان زنجان قطعا بیابان است.

- جعفربیات، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به غیر از شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه، 5 شهرستان دیگر این استان شامل اراضی بیابانی یا در معرض بیابان شدن هستند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه بیابان تعاریف مختلف و متفاوتی از منظر زمین شناسی، گیاه شناسی، اقلیم شناسی و.

دارد، عنوان کرد: مطالعه ای که در این راستا انجام شده است و طبق تفسیم بندی که در 5 شهرستان صورت گرفته، در مجموع 790 هزار هکتار یا حدود 36 درصد اراضی استان در تعریف زمین شناسی می گنجد.

وی با اشاره به اینکه 660 هزار هکتار از اراضی در تعریف  ژئومرفولژی، 28 درصد در تعریف اقلیم شناسی و حدود 20 درصد از مساحت استان در تعریف علم خاک شناسی می گنجد، ادامه داد: 34 هزار هکتار از مساخت استان زنجان قطعا بیابان است.

جعفری با بیان اینکه دو عامل از جمله عوامل طبیعی و عوامل مصنوعی در عامل بیابان زایی تاثیرگذار هستند، افزود: از جمله عوامل مصنوعی دخل و تصرف  و دخالت بشر در محیط زیست و منابع طبیعی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

34 هزار هکتار از مساحت استان زنجان قطعا بیابان است

34 هزار هکتار از مساحت استان زنجان قطعا بیابان است