مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 09:352023-07-08فرهنگي

تلفیق هنر با معارف دینی باعث ماندگاری هنر می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تلفیق هنر با معارف و مفاهیم دینی، هویتی و اعتقادی هم باعث ماندگاری هنر و هم باعث گسترش این مفاهیم می شود و هرجا هنر در خدمت مفاهیم دینی بوده یک برهم کنش متقابل به همراه داشته است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تلفیق هنر با معارف و مفاهیم دینی، هویتی و اعتقادی هم باعث ماندگاری هنر و هم باعث گسترش این مفاهیم می شود و هرجا هنر در خدمت مفاهیم دینی بوده یک برهم کنش متقابل به همراه داشته است.

سیدمحمدحسین بلاغی، در آیین افتتاح دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، تبریز را خاستگاه نستعلیق عنوان کرد و گفت: تبریز از اقطاب هنر خوشنویسی ایران و جهان است .

وی هنر خوشنویسی را بارزترین، اصیل ترین و مشهورترین هنر مسلمانان و از جلوه های دین اسلام و تشیع برشمرد و گفت: هنر فاخر خوشنویسی تجلی کلام وحی و به مثابه زبانی مشترک برای مسلمانان جهان است و امروز تبریز به عنوان نخستین پایتحت تشیع جهان اسلام و محور و خاستگاه خط نستعلیق محل تجلی این جلوه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در ادامه به برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی غدیر اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی خوشنویسی غدیر دوران باشکوهی را صاحب و همواره جریان ساز بوده است و امروز پس از وقفه هفت سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفیق هنر با معارف دینی باعث ماندگاری هنر می شود

تلفیق هنر با معارف دینی باعث ماندگاری هنر می شود