مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 14:052023-06-27سياسي

حج؛ هجرتی باطنی است


انسان باید به این مهم برسد که فقر و فلاکت در وجودش راهی ندارد و تنها این احساس ناچیز در ظاهر به وجود می آید؛ بنابراین رفتن به حج، - ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: انسان باید به این مهم برسد که فقر و فلاکت در وجودش راهی ندارد و تنها این احساس ناچیز در ظاهر به وجود می آید؛ بنابراین رفتن به حج، نوعی هجرت باطنی است تا کیفیت و حرکت جوهری در نفس انسان به وجود آید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم لواسانی در گفت وگو با ایسنا درخصوص فلسفه حج، اظهار کرد: در قرآن، روایات و کتب مختلفی که از بزرگان ما رسیده و اهل عرفان و معرفت الهی هستند، این مطلب کاملا بررسی و بیان شده که چرا انسان ها به حج دعوت می شوند و تاکید هم شده که یکی از واجبات، رفتن به آن دیار است.

اگر فردی مستطیع باشد و به حج نرود، این شخص مسلمان از دنیا نمی رود.

وی اضافه کرد: بدین جهت خداوند که خالق ماست، می داند چطور حقیقت، باطن و نفس انسان ها با رهسپاری به زیارت خانه خدا، کعبه و حج واجب به شکوفایی می رسد و این رهسپاری انسان ها را به حقیقت خودشان آگاه و عارف می کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: با توجه به اینکه انسان ها غرق در دنیا هستند و ذهن خود را از تصاویر و پندارهای مختلف دنیوی پُر کرده اند، خداوند از ما برای رفتن به حج دعوت به عمل آورد تا از این تعلقات دنیوی رها و وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حج؛ هجرتی باطنی است

حج؛ هجرتی باطنی است