مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 09:152023-07-06دانش

تصویب طرح کلان اجرای آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها


وزیر علوم از تصویب طرح کلان آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها در حضور رییس جمهور خبر داد و گفت: برنامه اجرای این طرح از سال 1403 و ابتدا در مقیاس کوچک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر محمدعلی زلفی گل امروز 15 تیرماه در بازدید از حوزه دانشگاه شهید بهشتی در نوبت دوم کنکور 1402 در جمع خبرنگاران گفت: سازمان سنجش طرح کلان ملی آزمون های الکترونیک را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رییس جمهور ارائه کرد که این طرح در حضور دکتر رییسی رییس جمهور مصوب شد.

وی افزود: بر اساس این طرح کلان ملی مقرر شد که برای سال 1403 در بخش کوچکی از یک آزمون محدود، شیوه برگزاری آزمون های الکترونیک اجرایی شود و ایرادات آن برطرف شود و اگر در واقع این اطمینان بوجود آمد که می توان از آن برای کل کشور استفاده شود، آزمون های کشوری به صورت الکترونیک برگزار شود.

وزیر علوم یادآور شد: با آزمون های الکترونیک هم قدرت، هم صحت و هم سرعت عمل بالا می رود و تصحیح پاسخنامه ها در اولین فرصت انجام می شود و از هدر رفت منابع هم جلوگیری می شود زیرا دیگر نیازی به کاغذ و چاپ و و حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیست و همه این موارد صرفه جویی منابع را پی خواهد داشت.

وی گفت: ضمن اینکه از ظرفیت هوش مصنوعی هم در آزمون های الکترونیک استفاده می شود و یک اطمینان بیشتری را ایجاد می کند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب طرح کلان اجرای آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها

تصویب طرح کلان اجرای آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها