مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-07بين الملل

هشدار درباره خطرات تغییرات آب وهوایی برای تامین غذا


همزمان با هشدار سازمان ملل درباره «آینده ضدآرمان شهری» در صورت عدم اقدام فوری، یک مطالعه جدید، احتمال شکست های بزرگ در زمینه برداشت محصولات کشاورزی ناشی از تغییرات آب و هوایی را مورد تاکید قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از الجزیره، دانشمندان اعلام کردند که گزارش آنها باید یک زنگ هشدار و بیدارباش درباره خطرات تغییرات آب و هوایی برای سامانه های غذایی جهان باشد.

در این تحقیق جدید که در نشریه ارتباطات طبیعت منتشر شده است، دانشمندان در آمریکا و آلمان این احتمال را بررسی کردند که چندین منطقه مهم تولیدکننده غذا در جهان ممکن است بطور همزمان به محصول پایین دچار شوند.

ناامنی غذایی و ناآرامی های داخلی کای کورنهوبر محقق در دانشگاه کلمبیا و شورای روابط خارجی آلمان می گوید: این رویدادها می تواند منجر به افزایش قیمت، ناامنی غذایی و حتی ناآرامی های داخلی شود.

وی می افزاید: از طریق انباشت گازهای گلخانه ای در حال وارد شدن به این شرایط مبهم هستیم و حتی ایده مشخصی نداریم که با چه نوع شرایط وخیمی رو به رو خواهیم شد.

ما نشان می دهیم که این نوع رویدادهای همزمان تا حد زیادی کم اهمیت تلقی شده اند.

این مطالعه داده های مشاهداتی و مدل های آب و هوایی بین سال های 1960 و 2014 را مورد بررسی قرار داده و سپس برای دوره 2045 تا 2099 پیش بینی هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره خطرات تغییرات آب وهوایی برای تامین غذا

هشدار درباره خطرات تغییرات آب وهوایی برای تامین غذا