مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 14:302023-07-11اقتصادي

بهره گیری از ظرفیت های ملی برای توسعه صنعت سنگ های قیمتی خراسان شمالی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های ملی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در خراسان شمالی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های ملی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در خراسان شمالی خبر داد.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا از نشست خود با مجری دفتر توسعه ای صنعت گوهرسنگ کشور خبر داد و درباره موضوعات مطرح شده، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت بالای خراسان شمالی در تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و وجود کارگاه های متعدد صنایع دستی در این رشته، توسعه این صنعت در سطح ملی در دستور کار قرار گرفته است.

مستوفیان ادامه داد: اکتشافات، آموزش، توسعه بازار داخلی، توسعه بازار بین المللی و خارجی و شرکت صنعتگران و تولیدکنندگان گوهرسنگ ها و زیورآلات در پاویون های ملی و بین المللی، استفاده از زیرساخت های صنایع استان به منظور ایجاد کارگاه و تشکیل شورای راهبردی گوهرسنگ در خراسان شمالی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

وی گفت: باتوجه به اینکه سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور تنظیم شده است، نیازمند آن هستیم که خراسان شمالی نیز از این ظرفیت های ملی برای توانمندسازی صنعتگران استان و توسعه کارگاه های صنایع دستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از ظرفیت های ملی برای توسعه صنعت سنگ های قیمتی خراسان شمالی

بهره گیری از ظرفیت های ملی برای توسعه صنعت سنگ های قیمتی خراسان شمالی