مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 09:102023-06-22سياسي

منشأ مدگرایی در جامعه خودنمایی و رقابت با دیگران است


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منشأ مدگرایی در جامعه خودنمایی، تنوع طلبی و رقابت با دیگران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تقویت فردگرایی، ظاهرگرایی، لذت جویی سیری ناپذیر، تضعیف اداره و ریاکاری از جمله پیامدهای منفی مدگرایی است.

وی با بیان این که اسلام با اصل مد و مدگرایی به عنوان یک خواسته فطری مخالفتی ندارد اما می خواهد آن را همانند سایر مسائل فطری سمت و سو دهد، ادامه داد: معیارهای سلبی مدگرایی در اسلام این است که خلاف عرف زمانه نباشد و غیر معمول و غیر متعارف نباشد.

شریفانی با اشاره به این که در قرآن شمار آیاتی که ما را زیور آرایی ظاهری توصیه می کنند به تعداد انگشتان دست نیست اما تعداد آیات در حوزه طهارت معنوی و زیورارایی روحی بسیار است، گفت: زینت درونی نسبت به زینت ظاهری جایگاه والاتری دارد و ارزشمندتر است.

نقطه تمرکز دشمن بر امید زدایی است در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی ثقفی، رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی نیز در این اجلاس با اشاره سخنان رهبر در تاریخ یکم خرداد ماه سال 1398 در جمع دانشجویان در خصوص چگونگی گام برداشتن در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اظهار کرد: ترسیم صحنه، شناخت جهت گیری حرکت، عوامل امید بخش و نقاط روشن، راهکار، از جمله عناصر لازم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشأ مدگرایی در جامعه خودنمایی و رقابت با دیگران است

منشأ مدگرایی در جامعه خودنمایی و رقابت با دیگران است