مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-17اقتصادي

عوامل ایجاد ریزگردها در خراسان جنوبی/ افزایش کانون های بحرانی


بیرجند_ مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: عوامل مختلفی در ایجاد پدیده گرد و خاک استان موثر بوده و سبب شده تا کانون های بحرانی فرسایش بادی استان از 28 مورد به 32 مورد افزایش پیدا کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: این روزهادر استان خراسان جنوبی شاهد افزایش پدیده گرد و خاک هستیم به طوری که این استان در صدر استان های غبارآلود بوده است.

به طور حتم عوامل مختلفی بر شکل گیری و گسترش این پدیده و مخاطره طبیعی در استان دخیل بوده اما خشکسالی های پی در پی سبب افزایش کانون های بیاباتی شده است.

با توحه به وضعیت خطرناک برخی از مناطق استان باید مقابله با ریزگردها جزو اولویت های برنامه ریزی در استان باشد.

پدیده گرد و خاک متاثر از تغییرات اقلیم جهانی علیرضا نصرآبادی در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت استان در مورد پدیده گرد و خاک اظهارداشت: در حوزه بحث بیابان تحت تاثیر تغییرات جهانی اقلیم هستیم که همه کشورها را درگیر ساخته است.

وی تصریح کرد: این تغییرات اقلیم از سال 92 میلادی منجر به نشست های بین المللی شد تا توجه ویژه و خاصی به این موضوع صورت گیرد.

منشا منطقه ای پدیده گرد و خاک در خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه همه کشورها باید به این موضوع ورود پیدا کنند و با افزایش سرانه فضای سبز و کنترل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل ایجاد ریزگردها در خراسان جنوبی/ افزایش کانون های بحرانی

عوامل ایجاد ریزگردها در خراسان جنوبی/ افزایش کانون های بحرانی