مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:152023-07-18سياسي

واردات بی رویه برنج به تولید داخلی ضربه زد


نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به دپوی 120 هزار تُن برنج در انبارهای خانگی و شالیکوبی های استان گیلان گفت: واردات بی رویه برنج به تولید داخلی ضربه زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت السلام محمد صفری امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دولت سال گذشته با واردات بی رویه برنج به تولید داخلی کشور ضربه جبران ناپذیری را وارد کرد، اظهار کرد: از اشتباهاتی که دولت در سال گذشته انجام داد افزایش مجوز واردات برنج بود که به 2 میلیون تن رسیده که این اقدام اشتباه، اعتراض نمایندگان مجلس و مردم را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان 120 هزار تن برنج ذخیره شده در انبار شخصی و غیر شخصی مردم وجود دارد، افزود: دپوی 120 هزار تن برنج مانده از سال گذشته در انبارها یک چالش بزرگ برای صنعت کشاورزی گیلان است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر لزوم ممنوعیت واردات برنج بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه برداشت محصول برنج در سال زراعی جدید قرار داریم دپوی برنج سال گذشته، سبب مشکلات اساسی در حوزه کشاورزی برای کشاورزان گیلان خواهد شد.

صفری با اشاره به اینکه گیلان حدود 35 درصد برنج کشور را تولید می کند، گفت: گیلان در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی در کشور ایفا می کند و می طلبد نگاه ویژه تری به این استان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات بی رویه برنج به تولید داخلی ضربه زد

واردات بی رویه برنج به تولید داخلی ضربه زد