مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:212023-06-28اقتصادي

مصرف برق در ایران؛ 6 برابر میانگین جهانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، اصلاح قیمت تعرفه های برق و تشویق مشترکان پرمصرف به رعایت ضرورت های اصلاح الگوی مصرف با ایجاد انگیزه های بالا، موضوعی است که در طول سال های اخیر نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

از آنجا که فصل تابستان و گرمای هوا و فعالیت گسترده سامانه های پرمصرف سرمایشی بار سنگینی را به شبکه برق تحمیل کرده است و در نهایت هم موجب بر هم خوردن تعادل در تولید و مصرف برق می شود، مشوق های انگیزشی یکی از مهم ترین اقدامات دولتمردان بوده که هم رعایت عدالت را به همراه داشته و هم موجب کاهش شدت مصرف می شود.

در سالی که مقام معظم رهبری بر رشد تولید تأکید فرموده اند، پایداری برق برای صنایع و بخش کشاورزی در کنار تداوم برق رسانی به بخش خانگی و روشنایی منازل، محل های کسب و کارگاه های تولیدی یک ضرورت غیرقابل انکار است.

امروزه سیاست های تعرفه گذاری در قالب مدل های مختلف می تواند زمینه اصلاح الگوی مصرف را فراهم کرده است و مشترکان پرمصرف را به رعایت الگوی مصرف ترغیب کند، در غیر این صورت باید منتظر ماند تا کشور برای جبران ناترازی اقدام به وارد کردن برق کند، در صورتی که می توان با اعمال سیاست های بهتر انگیزشی هم بار هزینه های سنگین را از دوش مشترکان برداشت و هم موجبات جبران عدم تعادل در تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف برق در ایران؛ 6 برابر میانگین جهانی

مصرف برق در ایران؛ 6 برابر میانگین جهانی